SP steunt ambulancepersoneel

19 september 2015

SP steunt ambulancepersoneel

Vrijdag 18 september bood de Zaanse SP de ambulancebroeders bij het Zaans Medisch Centrum taart aan. Daarmee toont de SP haar solidariteit met deze harde werkers voor een rechtvaardige CAO.

Foto: Maikel Kat / www.zaanstreek.sp.nl

Afdelingsvoorzitter Maikel Kat, ambulancemedewerker, fractievoorzitter Patrick Zoomermeijer en Micha Ternede

De actie van ambulancemedewerkers kan rekenen op steun van de SP. Om het personeel een hart onder de riem te steken bood de SP taart en gebak aan. "Deze mensen verdienen onze waardering voor hun belangrijke en moeilijke werk. Daar hoort ook een fatsoenlijk salaris bij.", aldus afdelingsvoorzitter Maikel Kat.

De SP-Tweede Kamerfractie is onlangs een onderzoek gestart onder ambulancepersoneel, en de SP vroeg de medewerkers om hieraan mee te werken.

In diverse steden voeren ambulancemedewerkers actie voor een betere cao. Volgens de medewerkers loopt hun salaris fors achter op dat van de ziekenhuizen. In het laatste bod van de werkgevers wordt deze kloof alleen maar groter.

Foto: Maikel Kat / www.zaanstreek.sp.nl

Meer lezen?