'Blauwe zone op Zuiddijk'

3 september 2015

'Blauwe zone op Zuiddijk'

Roland van BraamDe winkeliers op de Zuiddijk hebben het nog steeds erg zwaar, de crisis is voor hen nog niet voorbij. Zij willen, net zoals winkelgebieden in Koog aan de Zaan, Wormerveer en Krommenie, graag een zogenaamde blauwe zone. Die is recent nog naar tevredenheid van de winkeliers in Wormerveer ingevoerd, die ook omzetverlies in deze toch al moeilijke tijd vreesden door betaald parkeren.

Op 24 juni 2015 werden diverse raadsleden rondgeleid over de Zuiddijk, waaronder SP-raadslid Roland van Braam. "Wij zijn geïnformeerd over het parkeerbeleid op en rondom de Zuiddijk. De winkeliers hebben tijdens ons bezoek uitdrukkelijk opgeroepen om een blauwe zone in te voeren op de Zuiddijk, waar nu een regime van betaald parkeren van toepassing is. Dat zou het meest makkelijke zijn dat de gemeente nu kan doen om de kleine ondernemers daar in hun bestaan te ondersteunen."

Hierover pleit Van Braam namens de SP samen met de POV en ZIP in de raadsvergadering van donderdag 3 september.