SP-ers op werkbezoek bij voetbalvereniging Fortuna

17 februari 2006

SP-ers op werkbezoek bij voetbalvereniging Fortuna

Wormerveer - SP Zaanstad gemeenteraadskandidaten Rob Poldner en August Moot hebben samen met andere lokale politici een werkbezoek gedaan bij voetbalvereniging Fortuna uit Wormerveer.

Voetbalvereniging Fortuna Wormerveer

Fortuna
Foto: August Moot

Het sportpark waar Fortuna gebruik van maakt is geheel in eigen beheer. August Moot: "Het is een geweldig complex met een groot voetbal terrein bestaande uit kunstgras. Het hoofdveld heeft normaal gras en het pupillen veld (de kleine Arena) heeft ook kunstgras."
De vereniging heeft voor in de toekomst grootste plannen. Men wil onder andere korfbal en tennis naast de voetbalvelden hebben. Een overdekt fitness centrum en uitbreiding met nieuwe kleedkamers en kantine staan ook op het verlanglijstje van de Wormerveerders. De kosten zullen zo'n 1,7 miljoen Euro gaan bedragen.
Het bezoek waar alle Zaanse politieke partijen voor waren uitgenodigd was bedoeld om na de verkiezingen met een nieuw college aandacht te vragen voor een financiƫle bijdrage vanuit de gemeente om het vernieuwde sportcomplex te kunnen realiseren.