SP-ballonnen onderschept op Rode Plein?

5 maart 2006

SP-ballonnen onderschept op Rode Plein?

Zaanstad - Een maand geleden op zaterdag 4 februari startte de SP Zaanstad de campagne voor de verkiezingen in Zaandam op de Gedempte Gracht door ballonnen op te laten met de leus: "Een beter Nederland begint in Zaanstad".
Twee blauwe ballonnen, de twee huidige SP Zaanstad raadsleden; een heleboel witte ballonnen, de overige kandidaten en als laatste 1 rode voor de lijstduwer Harry 'Drukwerk' Slinger.
Nu zouden de ballonnen in Moskou gesignaleerd zijn volgens 'Zaan - Streken'.

Wanneer wij de weblog 'Zaan - Streken' mogen geloven hebben de SP Zaanstad ballonnen een lange reis afgelegd. De ballonnen zijn volgens de weblog in Moskou aangekomen. In dit voormalige 'rode bolwerk' moest men kennelijk wennen aan het feit dat de SP Zaanstad ballonnen vanuit de voormalige 'Rode Zaanstreek' afkomstig zijn, want de veiligheidsdienst aldaar zou de tekst van de ballonnen in het Russisch vertaald hebben.
De Russen zouden ervan opgekeken hebben om het feit dat de SP ballonnen de bestemming Het Bannehof in Zaandijk hadden en niet Moskou.