SP-ers mogen teruggestort geld niet laten gebruiken voor pleegzorg

31 maart 2006

SP-ers mogen teruggestort geld niet laten gebruiken voor pleegzorg

Haarlem - De SP Statenfractie mag niet zoals eerder genoemd 41.355 euro, wat voor de fractie bestemd was, terugstorten in de kas van de provincie voor 'pleegzorg'. Bij terugstorting van het bedrag moest de SP fractie in ieder geval het bedrag aanpassen, omdat de SP-ers het jaar 2005 al hadden meegeteld. Dit mocht niet omdat er nog een fractieverantwoording over 2005 moest plaatsvinden.

Uiteindelijk resteert er een bedrag van 16.063 euro dat voor de jaren 2003 en 2004 is overgehouden. Dit bedrag moet dan in de 'algemene middelen' kas gestort worden.
Carlien Boelhouwer (SP): "Dat is regel. Omdat wij dit geld hebben 'gevonden' zou het redelijk zijn om ons te laten zeggen waaraan het geld wordt besteed. Maar daar wilde de rest dus niet aan. We storten het geld sowieso terug, want het geld moet niet verstoffen op de plank zoals het nu bij andere fracties wel ligt te verstoffen."
De provinciale SP-ers hadden een motie in stemming gebracht om het eerder genoemde bedrag van 41.355 euro voor pleegzorg te gebruiken. Alleen de SP stemde voor en zo werd ook nog eens deze motie verworpen.