De onderhandelaars zijn rond nu de leden van de coalitiepartijen nog

11 april 2006

De onderhandelaars zijn rond nu de leden van de coalitiepartijen nog

Zaandijk - De onderhandelaars van de PvdA, het CDA, Groen Links en de SP zijn er uit. De formatie is wat hun betreft rond. De tekst voor het akkoord wordt dinsdag definitief gemaakt. Men verwacht het woensdag aan de pers voor te kunnen leggen.
Vervolgens zullen de coalitiepartijen het akkoord aan hun leden voorleggen ter goed goedkeuring. Met een beetje goede wil kan men volgende week donderdag tijdens de gemeenteraadsvergadering het college gelijk installeren met de interim burgemeester mevrouw Tonny van der Vondervoort (PvdA).

Dit is het originele persbericht van de onderhandelaars:
Afgelopen weekeinde is de formatie tussen de PvdA - CDA - SP en Groen Links feitelijk afgerond. We zijn er uit. Qua programma en qua verdeling van wethoudersposten.
De komende dagen worden nog gebruikt om de tekst van het akkoord te redigeren de laatste puntjes op de i te zetten. De ledenvergaderingen van de verschillende partijen kunnen zich vervolgens uitspreken over het voorgelegde akkoord.
Met de verzending naar de leden van de partijen zal het akkoord ook naar de raadsleden en de pers worden verzonden. Tevens zal de achtergrondinformatie die de formerende partijen tot beschikking stond ter beschikking worden gesteld aan de overige raadsfracties. Dit om een informatie-voorsprong van de college-partijen zoveel mogelijk te beperken.
Waarschijnlijk as woensdag zal er een moment voor de pers worden ingepland waar het programma en de samenstelling van het college zal worden toegelicht.
In de Raad van 20 april kan het college van B&W worden geinstalleerd, inclusief de interim-burgemeester.
Tot zover deze zakelijke opsomming. Komende week zullen wij met enthousiasme de inhoud van het programma toelichten!