De toekomst van het toerisme in de Zaanstreek?

30 mei 2006

De toekomst van het toerisme in de Zaanstreek?

Ingezonden mededeling:

De toekomst van het Zaanse toerisme staat ter discussie tijdens de forumbijeenkomst die de Zaanse politieke vereniging ROSA op woensdag 7 juni aanstaande organiseert. De openbare bijeenkomst vindt plaats in het Molenmuseum (Museumlaan 18, Koog aan de Zaan). De aanvang is 20.00 uur. Entree gratis.

De deelnemers aan het forumdebat zijn Pieter van Nieburg (voorzitter vereniging De Zaansche Molen), Victor Moussault (directeur Zaanse Schans), Arianne Blees (docente Regiocollege, afdeling toerisme) en Paul ten Cate (ondernemer/mede-eigenaar van het nieuwe restaurant De Koekfabriek, gevestigd in de voormalige Verkadefabriek).
De deelnemers laten aan de hand van een aantal prikkelende stellingen hun licht schijnen over de toekomst van het toerisme. De discussie wordt geleid door Herman Boersma.
De avond vindt plaats op een zeer geschikte lokatie; in een van de vele musea die Zaanstad rijk is. Niet voor niets staat Zaanstad derde op de lijst van vijftig grote gemeente als het gaat om het aantal musea . Voorafgaand aan de bijeenkomst is er een mogelijkheid om -vanaf 19.00 uur- het prachtige Molenmuseum en de daar ingerichte speciale tentoonstelling over prentbriefkaarten uit de Zaanstreek te bekijken.