Jan Baas (PvdA) kandidaat burgemeester Zaanstad

6 juli 2006

Jan Baas (PvdA) kandidaat burgemeester Zaanstad

Zaandijk – Na een periode van tijdelijke burgemeesters lijkt het erop dat de gemeente Zaanstad een nieuwe burgemeester heeft gevonden. Tijdens een vandaag gehouden besloten vergadering van de gemeenteraad is de voorkeur uitgesproken voor de heer Jan Baas (PvdA). De Commissaris van de Koningin van Noord-Holland, de heer Borghouts, zal dit bericht overbrengen naar de minister van Binnenlandse Zaken die vervolgens de voorgedragen kandidaat laat benoemen door de Koningin. Dit zal nog enige tijd in beslag nemen.

De heer Jan Baas (53) is thans burgemeester van Enkhuizen. Volgens het persbericht van de gemeente Zaanstad heeft hij ruime bestuurlijke ervaring en is mede vanuit zijn rol als wethouder in Beverwijk en later als burgemeester van Wieringen en nu Enkhuizen goed bekend met wat er in het Zaanse speelt.
Jan Baas was van 1990 tot 1996 wethouder in Beverwijk, van 1996 tot 2004 burgemeester van Wieringen en sinds 2004 burgemeester van Enkhuizen.