Loterij moet armoede bestrijden

1 september 2006

Loterij moet armoede bestrijden

Zaandam - De onlangs opgerichte Stichting Help Noord-Holland wil de armoede in de provincie bestrijden. Een onderdeel daarvan is de Provincieloterij. Gebleken is namelijk dat liefst 9,7% van alle huishoudens (ruim 710.000 gezinnen) leeft onder de armoedegrens leeft in Nederland. Stichting Help Noord-Holland wil de armoede tegen gaan en heeft daarom de Provincieloterij opgericht. Vandaag zal Theo Fransman, Voorzitter van de Voedselbank Amsterdam, het eerste lot kopen.

De Stichting Help Noord-Holland schrijft in hun persbericht: “De inwoners van de provincie Noord-Holland kunnen een lot kopen van €5,-. De opbrengst van de loterij gaat naar een goed doel om armoede te bestrijden (bijvoorbeeld de Voedselbank) in de provincie. Tegelijkertijd maakt men kans op de hoofdprijs van € 50.000,- of meer (afhankelijk van het aantal verkochte loten). De hoofdprijs valt dus in de eigen provincie en het geld wordt ook besteed in de eigen provincie! Op vrijdag 1 september start de verkoop van de loten. De trekking zal plaatsvinden op 29 september. De provincieloterij zal starten in de provincie Noord-Holland, maar hoopt zich al snel uit te breiden naar andere provincies en uiteindelijk hopen zij de armoede in heel Nederland tegen te kunnen gaan!”