Slotmanifestatie ´Grijs op Reis´

15 oktober 2006

Slotmanifestatie ´Grijs op Reis´

Krommenie - Het SP Ouderen Platform heeft de afgelopen maanden circa 100.000 handtekeningen in het land opgehaald voor de actie 'Grijs op Reis'. Met deze actie willen de SP-ers bereiken dat jongeren en ouderen net als in Vlaanderen van gratis openbaar vervoer kunnen gebruik maken.
Op 24 oktober a.s. is de slotmanifestatie op 'Het Plein' tegenover de Tweede Kamer in Den Haag. De manifestatie start om 12:30 uur. Met muziek, koffie, soep en sprekers zal de manifestatie opgeluisterd worden. Als sprekers worden onder andere verwacht Ronald van Raak (SP), Arda Gerkens (SP), Nico Heijmans (PS Brabant) Dhr. Geveke van de ANBO en Michel van Hulten (voorvechter van vrij OV).

De handtekeningen werden in het hele land geplaatst op 'duplo steentjes' welke aan de minister van verkeer of aan de voorzitter van de vaste kamercommissie van verkeer worden aangeboden. Uiteraard zal dit op een ludieke wijze gebeuren.
In Zaanstad werden ruim 4000 handtekeningen opgehaald.
De SP Zaanstreek roept iedereen op naar de slotmanifestatie te komen. Voor meer informatie kunt u terecht bij René van Zuilen tel: 6357219 of Nora Swagerman tel: 6218700.