De Voedselbank is jarig

6 november 2006

De Voedselbank is jarig

Assendelft – Moet je de voorzitter, Jan Lunshof, van de Stichting Voedselbank Zaanstreek-Waterland feliciteren met het éénjarig bestaan van de voedselbank? Het feit dat de Voedselbank als verschijnsel bestaat niet, maar wel voor de vele vrijwilligers die zich wekelijks inzetten en voor de vele sponsors. Afgelopen zaterdag heeft de Voedselbank de eerste ‘verjaardag’ gevierd.

Mensen uit de politiek, welzijn- en belangenorganisaties, sponsors en vrijwilligers waren volop aanwezig. Door diverse sprekers werd er uitleg gegeven hoe de Voedselbank werkt. Tevens liet men een film zien waarin getoond werd hoe met name de logistiek van de Voedselbank in elkaar zit voordat de pakketten bij de mensen terechtkomen.
In een interview laten de heren Jan Lunshof (Voorzitter Voedselbank Zaanstreek-Waterland), Hans Luiten (Wethouder Economische Zaken) en Piet Keijzer (Wethouder Sociale Zaken) weten hoe zij tegen de Voedselbank aankijken en wat zij ervoor willen en kunnen doen.
U kunt het interview beluisteren. Voedselbank Interview 4 november 2006 (MP3).