SPelen 2008 in Walibi

19 mei 2008

SPelen 2008 in Walibi

Door: Mieke Westera

Wat een fantastische dag gisteren in Walibi! Al vroeg vertrokken we met SP'ers uit Purmerend in een bus om deel te nemen aan de landelijke SP dag. Op het terrein naast het pretpark werden we samen met duizenden andere SP leden, familie en vrienden ontvangen met champagne, muziek en steltlopers. Na de officiƫle opening waren er optredens van Javier Guzman en de Corona's en hebben we met z'n allen een oorverdovend fluitconcert gegeven tegen de BTW verhoging naar 20 %. Met deze protestactie staan we nu in het Guinness Book of Records, want nog nooit bliezen zo veel mensen tegelijk op een fluitje.

Paul Ulenbelt met het certificaat

Daarna konden we ons een paar uur vermaken in het pretpark, maar ook debatten bijwonen of SPeeddaten met kamerleden in het reuzenrad. De dag werd afgesloten met een concert van Krezip, een toespraak van Jan Marijnissen en natuurlijk ons lijflied "Een mens is meer" gezongen door Bob Fosko. Er valt veel te schrijven over zo'n dag, maar foto's zeggen meer, dus bekijk ze en en ga de volgende keer ook mee!
De foto's zijn gemaakt door Ed v.d. Bijl, Patrick Zoomermeijer en Mieke Westera.

De ingang

Muziek

Steltlopers

Hans van Heiningen en Isolde