Buurtonderzoek in Wormer

Buurtonderzoek in Wormer

Door : Hans Mandjes en Patrick Zoomermeijer
Foto's: Mieke Westera

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen en SP Statenlid Bert Putters brachten afgelopen donderdag met lokale SP’ers een bezoek aan de bewoners van de Koningsvarenflats in Wormer. Dit gebeurde in het kader van het SP wijkonderzoek ‘Buurten in de Buurt’.

Sharon Gesthuizen en Bert Putters

Sharon Gesthuizen heeft naam gemaakt als woordvoerder van de actie ‘Red de postbode’, niet alleen in het parlement maar juist ook op straat, bij de postbodes. Ook Bert Putters, geboren en getogen Zaankanter en Noord-Hollands Statenlid, is vaak op straat. De afgelopen tijd bezocht hij regelmatig de stakende buschauffeurs.

Met een gezellige club gingen we de Koningsvarenflats in Wormer langs, waar de SP al op tot 30% van de stemmen kan rekenen. Daarbij overhandigden we iedereen persoonlijk de ZO-krant, het kwartaalblad van de SP.
Zo zagen de mensen de SP in den lijve, en konden we laten zien dat we ook buiten de verkiezingen de buurt in gaan. Ook was het een mooie gelegenheid om te horen wat er in de buurt speelt. Vooral Kamerlid Sharon en Statenlid Bert kregen veel verhalen te horen. Het is natuurlijk vrij bijzonder dat volksvertegenwoordigers bij je aanbellen en bereid zijn om echt naar je te luisteren!

Sharon in gesprek

Ook door de anderen zijn interessante gesprekken gevoerd. Uit de verhalen haalden we opmerkingen van bewoners over de staat van de flats, het uit te voeren onderhoud, het gebrek aan hangplekken voor de jeugd en meer. Klachten met name over de hoge huur, renovatie en zwerfvuil werden geuit. De SP Wormerland gaat hiermee aan de slag. De komende tijd wordt naar aanleiding van de gesprekken gekeken wat de SP specifiek kan doen.

Henk Mak in gesprek

Dank gaat uit naar de Wormerse SP-leden, Henk Mak en Hans Mandjes, en natuurlijk Sharon Gesthuizen en Bert Putters, die dit mogelijk maakten. Ook de leden uit Zaanstad, Ed van der Bijl, Mieke Westera, Nora Swagerman en Patrick Zoomermeijer hielpen mee.

Overal aanbellen

Ed van der Bijl in gesprek

Henk Mak in gesprek

Ed van der Bijl en Hans Mandjes in gesprek