Ook in Wormerland zit de SP niet stil

18 juni 2008

Ook in Wormerland zit de SP niet stil

WORMER - De SP ledenwerkgroep Wormerland staat elke laatste vrijdag van de maand op de markt in Wormerland. Henk Mak doet verslag. "Elke keer proberen we er als werkgroep actuele items, die op dat moment spelen onder de aandacht te brengen van het winkelend publiek, zoals eerder de problematiek over de oorlog in het Midden-oosten waar Nederland zich wel heel erg naïef opstelde en ook troepen stuurde, we weten ondertussen wat dat heeft voortgebracht, n.l. geen opbouwmissie maar pure oorlog!"

v.l.n.r. Hans Mandjes, Henk Onderwater en Henk Mak

Sinds een aantal maanden hebben de SP'ers in Wormerland zich gestort op de problemen in de Zorg. "Dat er veel misging was al bekend, maar als je er aktief achteraan gaat blijkt het nog veel erger te zijn dan gedacht", aldus Henk Mak.

Henk en Henk in gesprek bij de kraam

Behalve het voeren van gesprekken bij de kraam geven zij ook enquête-formulieren mee naar huis, die zij later bij de mensen gaan ophalen. Juist in de gesprekken bij mensen thuis komen hen dingen ter ore die hun volle aandacht en betrokkenheid vragen. "Ik kan hier wel uitgebreid op ingaan, maar dan zijn we voorlopig nog niet klaar. Iedere SP-er weet waarover we het hebben!", zegt Henk hierover.

Henk Mak

Leuke bijkomstigheid is volgens Henk dat er meerdere mensen de laatste tijd komen informeren naar de SP politiek, zowel landelijk als op regionaal terrein. Daar gaan ze uiteraard ook graag het gesprek over aan.