SP Zaanstreek Ledendag 2008 zingend afgesloten

22 juni 2008

SP Zaanstreek Ledendag 2008 zingend afgesloten

Harry Slinger verraste iedereen met eigen versie van de Internationale

Als dank voor hun inzet en steun organiseerde SP afdeling Zaanstreek zaterdag 21 juni een feestelijke dag voor leden en hun familie bij het Fort Krommeniedijk. Er was voor elk wat wils: een rondleiding door het Fort, spelletjes, een drankje, kennismaken met nieuwe mensen, een goed gesprek met oude bekenden, lekker eten en luisteren naar de Muziek Organisatie Krommenie. Ter afsluiting was er een optreden van Harry Slinger.

Harry Slinger
Foto: M. de Boer

Harry Slinger, lid van de SP maar vooral bekend van de band Drukwerk, praatte op zijn eigen wijze nieuwe liedjes en oude hits aan elkaar. “Je loog tegen mij” werd door velen meegezongen. Maar voor de meesten was de verrassing van de dag zijn nieuwe tekst voor De Internationale. Die melodie zit de SP-ers in het bloed en Harry had voldoende kopie-tjes van de tekst meegenomen, dus iedereen zong uit volle borst mee.

Foto: M. de Boer

Dit nummer, getiteld "De Multinationale" staat ook op zijn nieuwe cd "Het Juiste Spoor". Een mooier einde van deze dag had de organisatie zich niet kunnen wensen. Dat Nederland daarna verloor van Rusland zullen we hopelijk gauw vergeten, maar deze dag waarschijnlijk niet.