Ook Assendelft wil Bibliobus niet kwijt

26 augustus 2008

Ook Assendelft wil Bibliobus niet kwijt

Tekst en foto's: Mieke Westera.

Vorige week haalden collega SP'ers in Westzaan en West-Knollendam huis-aan-huis handtekeningen op voor het behoud van de bibliobus in Noord-Holland. Vandaag bezocht ik met Klaske twee stopplaatsen van de bus in Assendelft om ook daar steun te vragen voor de provinciale SP actie "Red de bibliobus".

De Bibliobus bij Guurtjesmarken in Assendelft

De actie behoefde weinig uitleg. De meeste mensen waren op de hoogte van het feit dat de Provincie in januari 2009 stopt met de subsidie en zetten graag hun handtekening. Voor scholen, kinderen en hun ouders is de bibliobus onmisbaar. Maar vooral voor oudere mensen is het verdwijnen van de bus een slechte zaak. De Bieb in Krommenie is voor velen veel te ver. Daarnaast maken zij zich zorgen over het verdwijnen van vele andere voorzieningen in de buurt.

Pas toen het wat rustiger werd rond de bus was er tijd om wat foto´s te maken.

Klaske in gesprek

Ook het personeel van de bus was blij met deze aktie en trakteerde ons op koffie.

Een kijkje in de bus

De komende week bezoeken we nog andere plekken in Zaanstad en Wormerland. En zaterdag 6 september staan we met onze SP kraam in het Kalf in Zaandam in het winkelcentrum, want ook daar maken veel mensen gebruik van de bibliobus.