Nuon kantoor Haarlem nu ook publiek bezit

15 april 2009

Nuon kantoor Haarlem nu ook publiek bezit

Wil je een nuts of knackebrod?

SP leden uit Zaanstad en Wormerland togen vandaag naar Haarlem om de SP afdeling daar te ondersteunen bij hun Nuon actie. Het gebouw aan de Oudeweg werd tot publiek bezit verklaard. Een groot bord met NUON op de Nederlandse en NUOFF op de Zweedse vlag geschilderd werd tegen het hek gezet.

De actie zou binnen voortgezet worden door het personeel de keus te geven tussen een nutsreep en een stukje knackebrod. Helaas, verder dan de receptie kwamen de SP'ers niet.
De, overigens zeer vriendelijke en behulpzame, portier, die zelf in dienst was van een beveiligingsbedrijf, belde nog rond of iemand hen te woord wilde staan, maar nee. De portier moest aan de actievoerders doorgeven dat het gebouw helemaal niet van de Nuon is en dat het personeel niet in dienst is van Nuon. De nutsrepen en de actiekaarten mochten achterblijven, maar de borden buiten moesten weggehaald worden.
Op de balie lagen Nuon folders en op het parkeerterrein stonden auto's met het bekende logo. Volgens de website van de Kamer van Koophandel zijn op de Oudeweg in Haarlem wel degelijk NUON vestigingen gezeteld.

Als het geen Nuon gebouw is zal men er geen bezwaar tegen hebben dat er op het Nuon bordje een sticker is blijven zitten.