Petitie voor nachttrein aangeboden aan wethouder Linnekamp

9 februari 2010

Petitie voor nachttrein aangeboden aan wethouder Linnekamp

Op maandag 8 februari bezocht de opvallende SP-touringcar Zaanstad. Aan boord geboren en getogen Zaankanter en SP statenlid Bert Putters, statenlid Dago Wellink, SP Tweede Kamerlid Emile Roemer en diverse leden van ROOD, de SP-jongeren. Ze werden verwelkomd door de Zaanse SP-afdelingsvoorzitter.

Foto: Jan Buter

Hun wens, en die van duizenden jongeren in Noord-Holland wonend boven Amsterdam, is dat er een nachttrein komt die oa. Haarlem, Hoorn en Zaandam met onze hoofdstad verbindt. Zodat jongeren makkelijk uit kunnen gaan. Daarvoor hebben ROOD en de SP maar liefst 10.000 handtekeningen opgehaald!
Die werden maandag om 13.00 uur aangeboden in het Noord-Hollandse provinciehuis. Dit om deze wens van de SP- en PvdA-fracties in de Provinciale Staten kracht bij te zetten.

Maar op weg naar dat eindpunt deed de SP-touringcar diverse steden aan in Noord-Holland. Waaronder ook Zaanstad.

Wethouder Robert Linnekamp (2e van rechts) in gesprek met de SP-delegatie
Foto: Jan Buter

Op het gemeentehuis aan het Bannehof nam de Zaanse wethouder Robert Linnekamp (GroenLinks) symbolisch de petitie voor de nachttrein aan. Hij sprak daarbij zijn steun uit voor het project van de nachttrein en daarvoor ondertekende hij eveneens symbolisch een eerste treinkaartje voor deze nog in te voeren dienstregeling.

De duizenden handtekeningen van jongeren en de brede steun van diverse politieke partijen geeft aan dat de nachttrein in een behoefte zal voorzien. De nachttrein is weer een stapje dichterbij is gekomen.

Teken ook de petitie op www.nachttreinnoordholland.nl