Van strafbankje naar eretribune

7 februari 2010

Van strafbankje naar eretribune

Iedereen heeft op z’n tijd wel eens gelijk. Maar dat gelijk krijgen ……

Door: Anna de Groot

Bij de SP-fractie rees het idee volkstuinen niet alleen te vestigen op complexen, maar volkstuinders ook de gelegenheid te geven om op andere stukken openbare grond te beginnen met volkstuinieren. Goed voor milieu, goed voor het onderhoud van de openbare ruimte, goed voor de sociale samenhang en interessant voor iedereen die het groen in de buurt een warm hart toedraagt. De SP-fractie deed een initiatiefvoorstel in de gemeenteraad van 15 januari 2009.

Het was absoluut top van de fractie van GroenLinks dat zij vanmiddag bij het debat bij DIDF toegaven op 15 januari 2009 ongelijk gehad te hebben toen zij het SP-plan met enige hoon naar de prullenbak verwezen. Ook GroenLinks kan het plan om meer te gaan volkstuinieren in de openbare ruimte inmiddels omarmen. De zaal applaudisseerde zelfs voor het SP-plan en de opmerkingen van GroenLinks bij monde van Kees van den Berg.

Beste GroenLinksjes, laten wij onmiddellijk de handen ineen slaan om het plan handen en voeten te geven! Dat zal het groen en de inwoners van Zaanstad goed doen!

Tja, en dan ben je als raadslid ineens van het strafbankje naar de eretribune verhuisd ……. Mooi!