Wormerland zit niet te wachten op nog een krant

7 februari 2010

Wormerland zit niet te wachten op nog een krant

In het Noordhollands Dagblad was afgelopen week te lezen dat de plaatselijke PvdA en Liberaal Wormerland een 'onafhankelijk' weekblad in de gemeente willen. Ze hebben daarvoor de handen ineen geslagen en een bestuursopdracht voor het college geschreven. SP Wormerland is het daar niet mee eens en stuurde onderstaande reactie naar het NHD.

Geachte redactie,

Naar aanleiding van het bericht in de krant van 3 februari moet mij, en ik spreek hier namens mijn voltallig bestuur, het volgende van het hart, Wormerland zit NIET te wachten op nog een krant. Wij pretenderen niet dat wij het wiel hebben uitgevonden, het wiel is al lang uitgevonden, (AKTIEF!!), onze ervaring is namelijk dat een groot deel van de bevolking niet op nog een weekkrant zit te wachten. Ongeveer 50% leest wel de aktief maar niet de krantjes die elke? woensdag in de bus vallen. De aktief,daarentegen is een blad dat wel gelezen wordt. Dus hoe goed bedoeld ook, dit initiatief verdient het niet om te slagen. Laat onze Wormer krant weer een weekblad worden, met het gemeentenieuws er in, dan is iedereen weer op de hoogte van het gebeuren in eigen dorp. Dat is de wens van de SP en de bevolking van Wormerland.

Henk Mak,
Lijsttrekker SP Wormerland