SP Zaanstreek heeft een nieuw bestuur

2 februari 2011

SP Zaanstreek heeft een nieuw bestuur

De leden van SP Zaanstreek hebben gisteravond in de algemene ledenvergadering een nieuw bestuur gekozen. Klaske Lewis is gekozen in de functie van secretaris. Evert Hartog, Zehra Varli, Derek ten Haaf, Nora Swagerman en Mieke Westera hadden zich gekandideerd als algemeen bestuurslid en zijn allen als zodanig gekozen. Helaas was er geen kandidaat voor de functie van voorzitter. Het nieuwe bestuur zal de voorzitterstaken onderling verdelen totdat er een kandidaat gevonden is.

Patrick Zoomermeijer legde zijn functie als afdelingsvoorzitter neer omdat hij sinds maart vorig jaar ook fractievoorzitter is. Naast het feit dat wij geen voorstander zijn van het hebben van meerdere "petten" in de partij, is het ook een haast onmogelijke taak om deze twee zware functies te combineren. Als fractievoorzitter blijft Patrick statutair wel lid van het bestuur. Mieke Westera wilde na vijf jaar secretaris te zijn geweest het wat rustiger aan gaan doen, maar stelde zich wel verkiesbaar als algemeen bestuurslid. Ook Nora Swagerman had zich gelukkig wederom gekandideerd, zodat het nieuwe bestuur een mooie combinatie is van kennis, ervaring en een frisse nieuwe blik.