Altijd campagne: geen 'mooiweerpartij'

24 juni 2012

Altijd campagne: geen 'mooiweerpartij'

Zo mooi en warm weer als het op onze eerste campagnedag was, zo slecht en koud was het op onze tweede dag. De kraam stond deze keer bij het winkelcentrum in Westerkoog, op zaterdag 9 juni

Door Gabriella Molica

De wind en het hondenweer hinderden ons toch niet om aanwezig te zijn, ook al moesten wij af en toe de kraam vasthouden tegen harde windstoten. Na een langzame start kwamen de eerste reacties weer binnen. Veel mensen vonden onze aanwezigheid zeer welkom en enkele personen ertussen aarzelden niet om naar ons toe te stappen om vragen te stellen die ook te maken hadden met het programma voor de komende verkiezingen.

Wat ook leuk was, was het feit dat er mensen tussen zaten die normaal gesproken op andere partijen stemden en die deze keer gecharmeerd waren door SP. Het was voor ons een zeer welkome steun en het gaf ons extra motivatie om door te gaan ondanks het belabberde weer. We hebben niet alleen bewezen dat wij geen mooiweerpartij zijn, maar dat wij ook in staat zijn om in deze moeilijke tijden de weergoden te trotseren om een luisterend oor te bieden.

Kortom, het was weer een leuke ervaring voor de mensen die bij de kraam stonden.