Impressie eerste campagnedag SP

1 juni 2012

Impressie eerste campagnedag SP

Zaterdag 26 mei stond de informatiekraam van SP voor het winkelcentrum in Westerwatering. Niet meteen liep het storm - het was tenslotte mooi weer en men kon goed merken dat veel mensen met vakantie waren.

Door Gabriella Molica

De reacties onder het publiek waren verschillend: oudere mensen waren bezorgd om de ontwikkelingen rond het pensioenstelsel en het mogelijke korten op hun pensioenen. Een oudere mevrouw vertelde dat zij niet kon begrjpen dat zij nu, na de concentratiekampen van de Tweede Wereldoorlog overleeft te hebben en jarenlang gewerkt te hebben, behandeld werd als een last voor de hele maatschappij en dat jongeren en ouderen tegen elkaar uitgespeeld werden. Sommigen waren bezorgd om Europa en één meneer zei niet te begrijpen dat de SP Wilders niet gesteund had in zijn voorstel over het Europese Fonds. Anderen hadden twijfels en wisten nog niet zeker op welke partij ze moesten stemmen. Een paar mensen gingen in discussie met de aanwezige SP'ers en een leerkracht kwam langs om wat SP-materiaal te vragen voor zijn lessen over de verkiezingen voor groep 7 en 8 van zijn school. Mensen die al jaren op SP stemden en die lid van de partij waren, boden hun hulp aan om mee te doen aan acties i.v.m. de komende verkiezingen.

De indruk was dat er erg veel leeft onder de mensen en dat er vaker een luisterend oor geboden moet worden. SP werd aangemoedigd om met de door SP aangeboden sponsjes het land schoon te maken. Burhan, Simon, Leontine en ik vonden het een zeer plezierige en leerzame dag!