Motie SP en VLW 19 juli 2012

19 juli 2012

Motie SP en VLW 19 juli 2012

Tijdens de extra raadsvergadering van 19 juli 2012 werd door de SP en VLW onderstaande motie ingediend en aangenomen

De gemeenteraad van Wormerland in openbare vergadering bijeen op 19 juli 2012;

Gelezen de beantwoording van vragen door het college van burgemeester en wethouders met betrekking tot de ontwikkeling van het plan voor het dorpscentrum van Wormer, gesteld door de verschillende raadsfracties tijdens de openbare- en besloten voorronde van de raad op 12 juli 2012;

in overweging nemende dat;

de beantwoording van de vragen de raadsfracties goed inzicht biedt in de ontwikkeling van het plan voor het centrum van Wormer (voorgelegd beeldkwaliteitsplan);
de beantwoording van de vragen de raadsfracties een helder inzicht biedt in de financiƫle gevolgen van dit plan voor de gemeente Wormerland (voorgelegd exploitatieoverzicht);
de beantwoording van de vragen de raadsfracties eveneens een goed inzicht biedt in de werkafspraken tussen gemeente en Hoorne BV, zoals vastgelegd in de concept-samenwerkingsovereenkomst tussen beide partijen (voorgelegde samenwerkingsovereenkomst);

verder van mening zijnde dat;

de ontwikkeling van het plan voor het centrum van Wormer niet moet worden opgehouden;
de inwoners en betreffende ondernemers van het centrum van Wormer belang hebben bij een snelle duidelijkheid inzake de ontwikkeling van het plan voor het centrum van Wormer;
er geen onnodig risico moet worden gelopen waardoor als gevolg van vertragingen in de ontwikkelingen eventuele problemen zouden kunnen gaan ontstaan voor een tijdige beschikbaarheid van een nieuwe accommodatie voor het dorpstheater;

b e s l u i t:

1. Het college van burgemeester en wethouders een positieve zienswijze af te geven ten aanzien van de voorgelegde exploitatieopzet van het plan voor het centrum van Wormer:
2. Het college van burgemeester en wethouders een positieve zienswijze af te geven ten aanzien van het aan de raad voorgelegde beeldkwaliteitplan voor het centrum van Wormer:
3. Het college van burgemeester en wethouders een positieve zienswijze af te geven ten aanzien van de voorgelegde samenwerkingsovereenkomst tussen gemeente en Hoorne BV:

Alsmede:

4. Het college van burgemeester en wethouders goedkeuring te verlenen aan de voorgestane ontwikkeling van het plan voor het centrum van Wormer en het college van burgemeester en werthouders op te dragen de gemeenteraad van deze verdere voortgang op de hoogte te houden middels door hen op te stellen voortgangsrapportages

en gaat over tot de orde van de dag.

SP-fractie Wormerland VLW-fractie Wormerl