Even 'buurten' in Poelenburg

24 februari 2013

Even 'buurten' in Poelenburg

Ik ben vandaag met Gabriella en Leontine van de SP en Gazi en Ilhan van DIDF op bezoek geweest bij een paar zelforganisaties, de moskee in Poelenburg en de Alevitische vereniging. We haalden handtekeningen op tegen de huurverhoging en te vertelden wat de nieuwe Haagse voorstellen inhouden en wat dit betekent voor de huurders.

Door Burhan Dogan, raadslid

Burhan DoganHet was leuk: we gingen met zijn allen naar binnen en men keek verschrikt en dachten 'hee, wat gebeurt er?', toen plotseling vrouwen binnenkwamen. Vooral bij de theehuizen waar normaal alleen maar mannen zitten. We gingen eerst vragen wie het aanspreekpunt was, en na toestemming gingen vertelden we aan de aanwezigen wie we zijn:

"Wij zijn leden van de SP Zaanstreek en samen met DIDF komen we om te vertellen dat de VVD-PvdA-regering bezig is om een nieuwe wet in te voeren waardoor de huurprijzen per 1 juli dit jaar met 6% kunnen stijgen." Vervolgens vroegen we naar handtekeningen en bijna iedereen heeft getekend. We hadden ook flyers meegenomen.

In het eerste theehuis troffen we ongeveer 25 man, in het tweede theehuis 30 man. Daarna zijn gingen we naar de moskee en daar was 40 รก 50 man. Daar hebben we hetzelfde gedaan als in de theehuizen. Vervolgens gingen we naar de Alevitische vereniging, en daar zijn we warm ontvangen. Daar was ook zeker 30 man. We hebben ongeveer evenveel handtekeningen gehaald als zaterdag. Dit betekent dat mensen bereid zijn om iets te doen!

We moeten naar mensen toe en vertellen wat hun te wachten staat. We gaan dit nog vaker doen!