DC-werkers AH staan niet alleen!

18 maart 2013

DC-werkers AH staan niet alleen!

De distributiewerkers van Albert Heijn (AH) strijden sinds vorige week woensdag voor meer zekerheid, een loonsverhoging en gezonde werkdruk. Meer dan de helft van het personeel in de distributiecentra van AH heeft een uitzendcontract. Velen al jarenlang. Een jaar werken, een half jaar eruit en dan weer terugkeren voor het laagste loon. Het aantal uitzendkrachten steeg in 15 jaar van 20 naar 50 procent. Er is niet alleen onzekerheid voor die uitzendkrachten, ook de vaste krachten voelen de druk van de carrousel van onzekerheid: sluipenderwijs wordt de vaste baan binnen de distributiecentra (DC's) afgeschaft. Ook in het districenter in Zaandam wordt actie gevoerd. De SP is solidair!

Tekst pamflet SP Zaanstreek

De SP staat achter jullie. Jullie verdienen respect!

Albert Heijn is één van de grootste werkgevers in Zaandam. De eerste winkel van Albert Heijn stond hier in de Zaanstreek. Nu is Albert Heijn een grote multinational met een directie die hun personeel en hun leveranciers uitbuit.

Maar laat de directie niet vergeten dat we hier in de Zaanstreek zijn. De Zaanstreek is niet van de bobo's van Albert Heijn, maar van de mensen die er wonen en werken. De Zaanstreek is één van de geboorteplaatsen van de arbeidersbeweging, daarom heette het ook de rode Zaanstreek. In de Zaanstreek zijn we trots op onze tradities van solidariteit en strijd en staan we op voor onze rechten. Dat is wat jullie nu doen.

De SP steunt jullie strijd. Jullie hebben recht op goed loon, vaste contracten, een redelijke werklast en een goede toekomst. Zolang jullie onverdeeld deze strijd voeren, moet de directie uiteindelijk wel luisteren. Aan jullie de overwinning!