Roemer: 'Nee tegen deze EU'

15 april 2014

Roemer: 'Nee tegen deze EU'

SP-leider Emile Roemer: "De SP is dé partij voor mensen die zich willen uitspreken tegen de Europese Superstaat en tegen het rechts-extremisme dat Nederland en Europa bedreigt. Wij staan voor samenwerking tussen landen in Europa en verzetten ons tegen ondemocratische partijen die de invloed van Brussel willen vergroten ten koste van de macht van burgers. De SP zegt 'nee' tegen deze EU."

Tijdens de economische crisis is de macht van de Europese Unie alleen maar gegroeid. Als het aan de voorstanders van de Superstaat ligt, beslist Brussel straks over onze zorg en ons openbaar vervoer, zaken waarover de landen prima zelf kunnen beslissen.

Volgens Dennis de Jong is de ontwikkeling naar een federaal Europa de afgelopen jaren in versnelde gang doorgezet: "Vijf jaar geleden voerden wij campagne voor minder Brussel: vandaag stellen we vast dat het alleen maar meer Brussel is geworden. De SP wil de Europese
Commissie afschaffen, omdat ze ondemocratisch èn bureaucratisch is. Wij hebben goede alternatieven om de samenwerking tussen landen tot wederzijds voordeel te verbeteren: méér invloed van burgers en minder dictaten in Brussel."

Meer lezen?