Staak voor je stufi!

11 november 2014

Staak voor je stufi!

Let op! Geld lenen kost geld. Deze tekst zie je bij veel reclames voorbij komen. Iedereen, vooral jongeren, moet zich ervan bewust zijn dat geld lenen niet zomaar zonder gevolgen is. Maar van minister Bussemaker (Onderwijs) moeten toekomstige studenten zich in de schulden storten. De regering van de VVD en PvdA heeft namelijk samen met D66 en GroenLinks besloten om de studiefinanciering af te schaffen en een schuldenstelsel in te voeren.

Als je straks gaat studeren, zit je voor je het weet tot over je oren in de schulden. Hoogstwaarschijnlijk heb je deze rond je pensioenleeftijd afbetaald, als je tenminste een baan vindt na je studie. Wil jij ook niet blijven toekijken hoe deze regering ons onderwijs om zeep helpt? Wil je vooral iets doen? Kom dan op vrijdag 14 november naar de demonstratie op het Malieveld in Den Haag. Meld je aan op Facebook en trommel zo veel mogelijk vrienden en bekenden op, zodat we samen sterk staan. Het is nog niet te laat!

Wil je meer doen dan alleen staken voor je stufi op 14 november? Bestel dan posters en flyers waarmee je anderen kunt oproepen om ook te komen. Stuur een mailtje naar rood@sp.nl vermeld daarin het aantal en het afleveradres. Deel ze uit bij je school, je werk, op straat of in de kroeg. Ook als je geen student meer bent kun je solidair zijn, want onderwijs is belangrijk voor ons allemaal!

ROOD is erbij, jij ook?