Vaste contracten voor werknemers BaanStede

17 november 2014

Vaste contracten voor werknemers BaanStede

Onlangs is eindelijk het lang door de SP en het actiecomité BaanStede gevraagde besluit gevallen om vaste contracten aan te bieden bij de regionale sociale werkvoorziening BaanStede. Naast de kritiek van de SP en het comité op onder andere de onduidelijkheid over de beschutte werkplekken, de effecten van de detacheringen op de medewerkers en het gebrek aan geschikt werk bij reguliere werkgevers, was de onzekerheid door de tijdelijke contracten ons een doorn in het oog.

Overwinning

We hebben als SP in de vele debatten in de raad in de afgelopen jaren hier steeds op gehamerd. We hoorden schrijnende verhalen uit de praktijk over wat de onzekerheid met de mensen bij BaanStede deed. Als SP vinden we dat er voor iedereen dat kan en wil vast en goed betaald werk moet zijn. Daarom is dit een overwinning!

Strijd loont

Wij zijn verheugd dat vele tijdelijke contracten in een vast dienstverband worden omgezet. We zijn er van overtuigd dat de SP, het comité en de mensen van BaanStede zelf die in actie kwamen de afgelopen jaren, door domweg niet op te geven, deze stap vooruit voor hun rechten mogelijk hebben gemaakt. Strijd loont!

In Dagblad Zaanstreek/NHD maandag 17 november 2014