SP buigt niet voor lastercampagne tegen Ron Meyer

2 november 2015

SP buigt niet voor lastercampagne tegen Ron Meyer

Ron Meyer
Vorige week werd de kandidaatvoorzitter van de SP, Ron Meyer, in De Telegraaf aangevallen. Dit was een bewuste lastercampagne van de rechtste krant van Nederland. Zoals altijd wanneer een organisatie (nu de SP) of een persoon (deze keerĀ  Ron) de gevestigde belangen bedreigd, staat de rechtse pers klaar om die organisaties of personen zwart te maken. Dit gebeurde ook met Emile Roemer in 2012. De SP in Heerlen, waar Ron vandaan komt, ontzenuwd de kritiek en geeft aan hoe Heerlen dankzij de SP de sociaalste stad van Nederland is geworden!

Het is dieptreurig dat mensen, omwille van vastgoed- of politieke belangen, bereid zijn om (via Ron) Heerlen en mensen die daarin willen investeren te beschadigen. Waar zoveel Heerlenaren en anderen zich de laatste jaren inspannen om de moeilijke jaren na de mijnsluiting te boven te komen en de vooruitgang voor iedereen zichtbaar is, zijn er enkelen die alles uit de kast halen om het voor te stellen dat Heerlen de hel op aarde is.

De SP staat pal voor het algemeen belang. Wij weten hoe
moeilijk Heerlen en Heerlenaren het hadden en hebben. Wij weten hoe belangrijk deze investeringen in de stad zijn. Daarom zullen we niet buigen voor deze wilde beschadigingscampagne.