Samen Nederland

4 februari 2017

Samen Nederland

We geloven in en knokken voor een sociale samenleving. Samen leven is niet makkelijk. Maar we laten ons niet verdelen. Dit land is niet van een enkeling, maar van ons allemaal. We accepteren geen discriminatie en uitsluiting en kiezen radicaal voor samen werken, leven en naar school gaan. Samen staan we sterk. Samen Nederland.

Iedereen is gelijkwaardig, iedereen is anders. Samen maken we Nederland.

MANIFEST

Iedereen is gelijkwaardig. Man, vrouw, homo, hetero of bi, zwart en wit, gelovig of ongelovig: iedereen is anders en met elkaar maken we Nederland. Wij geloven en knokken voor een sociaal Nederland met een veilige en zekere toekomst voor al onze kinderen. Wij staan pal voor mensenrechten!

De verhoudingen in Nederland staan steeds meer op scherp. Door werkloosheid, flexwerk, nuluren-contracten, pensioenen die onder druk staan, studieschulden zijn veel mensen onzeker, bang of boos. Terwijl de 20% rijken erop vooruit zijn gegaan onder het kabinet Rutte-Asscher, heeft de 80% het nakijken. Zij hebben alleen maar minder te besteden gekregen. Door groeiende onzekerheid, zelfverrijking aan de top, extremisme en angstpolitiek dreigen steeds meer Nederlanders uit elkaar te groeien. Terwijl mensen geconfronteerd worden met racisme, discriminatie, verarming en uitsluiting probeert een minderheid een verdeelde samenleving te creëren waarin het recht van de sterkste geldt.

Wij zijn het meer dan zat om met elkaar te concurreren en willen laten zien dat het anders kan. Wij bundelen de krachten voor sociale politiek en maken een vuist tegen racisme, discriminatie en uitsluiting.

Wie je ook bent, waar je ook vandaan komt, wij zijn gelijkwaardig en maken samen Nederland.

WAT WIJ WILLEN?

• Gemengde en goede wijken en scholen. We bestrijden de tweedeling en segregatie in de buurt en op school;
  • Wij willen gelijk loon voor gelijk werk voor alle werkenden, werkenden en mensen die werk zoeken zijn geen handelswaar, arbeidsmigratie reguleren we zodat we uitbuiting en verdringing van werkers kunnen stoppen
  • Een einde aan discriminatie op de arbeidsmarkt. Bedrijven die discrimineren benoemen en veroordelen we. De arbeidsinspectie moet meer middelen en mogelijkheden krijgen om misstanden aan te pakken
  • Niemand mag aangehouden worden vanwege zijn huidskleur of klasse en geen enkele jongere wordt gediscrimineerd bij het uitgaan. De politie moet meer divers worden. Agenten mogen alleen iemand staande houden wanneer daar een duidelijke aanleiding voor is.

Doe mee, sla de handen ineen, pak de macht voor samen leven en tegen haat en tweedeling en voor samen leven.

Deel deze film! Pak de macht! Samen Nederland!