Demonstratie Pride Amsterdam afgelast

30 juli 2020

Demonstratie Pride Amsterdam afgelast

Foto: © Pride Amsterdam

Vanwege Corona hebben wij in april vooruitlopend op de overheidsmaatregelen de moeilijke beslissing genomen om de Pride 2020 af te lasten. Een paar maanden later leek de situatie echter weer wat te stabiliseren en werden evenementen door de overheid zelfs weer toegestaan. In lijn met dat sentiment vonden wij het belangrijk om ook als LHBT community zichtbaar te zijn en luid aandacht te vragen voor de onveilige situatie van LHBT’s in de openbare ruimte. Op 30 juni hebben daartoe melding gedaan van een demonstratie op zaterdag 1 augustus op het Museumplein.

Bron:

De realiteit is sinds die tijd echter weer verandert en Amsterdam is een van de Europese brandhaarden als het gaat om de verspreiding van het Corona virus. Vanwege de toegenomen toeristische drukte in de binnenstad is de gemeente genoodzaakt verschillende crowdmanagement maatregelen te nemen om een verdere verspreiding in te dammen. Om haar niet voor de voeten te lopen en extra mensen naar de stad te trekken, hebben wij besloten de manifestatie niet door te laten gaan en het podium programma naar binnen te verhuizen.

De boodschap aan de mensen is BLIJF THUIS, VOOR DE BUIS. Het gehele programma zal zoals gepland live worden uitgezonden maar dan vanaf een binnen locatie zonder publiek. We hebben een prachtig programma met veel optredens en speeches voor ons publiek in petto.

KIJK ONLINE
Zaterdag 1 augustus van 12:00 – 14:00 uur via Pride TV.

Programmagids: