SP ledendag in de Tweede Kamer

6 november 2022

SP ledendag in de Tweede Kamer

Foto: SP Zaanstreek / SP

Afgelopen zaterdag, 5 november 2022, werd er weer een ledendag georganiseerd. Voor het eerst sinds de coronatijd konden er weer een 300-tal mensen aanwezig zijn. Namens onze afdeling Zaanstreek waren onder andere Erik Pool en Jan Kersten aanwezig.

De dag werd geleid door wethouder Sunita Bihari uit Apeldoorn. Lilian Marijnissen gaf een inspirerende speech. Deze ging uiteraard over de actie 'nationaliseer onze energie' en over de 5 koopkrachtknallers.

Na een korte rondleiding kwamen we in de zaal van de 2e kamer. De nieuwe leden mochten in de blauwe stoelen plaatsnemen en kritische vragen stellen aan het SP-Kabinet in 'Vak-K', dat onder leiding stond van de kamerleden Michiel van Nispen, Maarten Hijink en Bart van Kent. De vragen gingen over het energiebeleid, de nieuwe pensioenwet en het Wajongbeleid.

In één van de commisiezalen werd nog kort over de geschiedenis van de SP verteld en over de Kernvisie van de SP, zoals die in 'Heel de mens' staat.

De dag werd afgesloten door SP-voorzitter Jannie Visscher die opriep om actie te blijven voeren voor een meer solidaire samenleving.