Kloppen in de Hofwijk (Kom op voor Nederland)

29 augustus 2023

Kloppen in de Hofwijk (Kom op voor Nederland)

Foto: SP Zaanstreek / SP Zaanstreek/Anna de Groot

Op maandag 28 augustus 2023 gingen onze activisten kloppen in de Hofwijk in Zaandam. Met de Hofwijkers bespraken we de steeds maar oplopende rekeningen. De dure boodschappen, de dure zorg, de hoge energierekening, de hoge huren en de slechte reactie erop door de Nederlandse regering. En de manier waarop de SP zal opkomen voor de mensen.

Foto: SP Zaanstreek / SP Zaanstreek/ Marilou Hulsthoff

De mensen waarbij we aanklopten herkenden het verhaal. Ook zij hebben grote zorgen over de betaalbaarheid van hun bestaan. Ze vertelden ons over energierekeningen van 500 euro. En dat in een flatgebouw. Ze vertelden ons over de enorm hoge prijzen. Een mevrouw was blij geen kinderen meer in huis te hebben, want die kan ze niet meer onderhouden. Een aantal sociale huurwoningen viel na een verhuizing plotseling buiten de sociale huursector. Zo worden de woningen in de Hofwijk ook onbetaalbaar.

Foto: SP Zaanstreek / SP Zaanstreek/ Marilou Hulsthoff

We praatten met mensen aan de deur. En we praatten met mensen op balkonnetjes. Bij sommige mensen mochten we binnenkomen en kregen we koffie en frisdrank. Op die adressen kregen we gelijk een groot aantal financiële problemen te horen en de hele papierwinkel te zien. Heel erg dat mensen door deze regering in heel grote problemen zijn gekomen.Ook maakten we kennis met mensen die het een goed idee vinden om geen belasting meer te betalen en die grote zorgen hebben over het World Economic Forum (WEF).

Foto: SP Zaanstreek / SP Zaanstreek/Anna de Groot

Het klopteam van Marilou, Niels, Erik, Harry en Anna had een indrukwekkende en heel leerzame avond. De SP kan iets dóen! Zowel in de gemeenteraad, Provinciale Staten en de Tweede Kamer moeten we nóg overtuigender laten zien dat het anders moet. Dat we moeten gaan voor een Nederland met goede zorg, betaalbare woningen en een overheid die er voor mensen is. Nu is de tijd om op te komen voor Nederland.