Regioconferentie 27 januari 2024

30 januari 2024

Regioconferentie 27 januari 2024

Foto: SP Landsmeer / SP Landsmeer/ Desirée Voorduijn

Een afvaardiging van alle afdelingen uit NH waren op 27 januari bijeen in de Nieuwe Doelen in Enkhuizen. Namens de SP Zaanstreek waren Eva Scheltema, Erik Pool en Jan van Keulen naar de regioconferentie

Foto: SP Landsmeer / SP Landsmeer/ Desirée Voorduijn
Na de opening door Erna Berends hield Jimmy Dijk een inleiding over het te kiezen nieuwe partijbestuur. Daarna vond de verkiezing van de nieuwe regiovertegenwoordiger voor Noord-Holland Noord plaats, want de huidige (Marcel Olierook) stopt er na zeven jaar mee. De partijgenoten uit de regio NH- Noord mochten hierover stemmen. De vertegenwoordigers van de afdeling Zaanstreek mochten niet stemmen, want onze afdeling is in de regio NH Zuid. Vervolgens hield Chris Schaeffer een inleiding over de voordracht van het partijbestuur.
Jimmy Dijk ging, voor dat hij naar huis ging, alle nieuwe leden persoonlijk begroeten en dus ook Eva Scheltema.

Na de lunch was er de uitslag van de verkiezing van de nieuwe regiovertegenwoordiger voor NH- Noord. Willem de Vries is gekozen door de leden uit NH-Noord. Daarna werd er ingegaan op het concept verkiezingsprogramma voor de Europese verkiezingen. Er werden diverse vragen gesteld en opmerkingen gemaakt van uit de afdelingen die door Renske Leijten werden beantwoord. Remine Alberts deed nog verslag van de staten-fractie en riep op om met actiepunten te komen.

De sfeer was gemoedelijk al waren er een paar scherpe opmerkingen.

Jan van Keulen