Op naar het festival voor Gelijkheid

7 september 2024

Op naar het festival voor Gelijkheid

Foto: SP Zaanstreek / Erik Pool

Op zaterdag 14 september 2024, het weekend voor Prinsjesdag, laten we van ons horen. Dan is er het Festival voor Gelijkheid in Den Haag. Op de Koekamp.

Foto: SP Zaanstreek / Erik Pool

We willen dat veel mensen ons festival gaan bezoeken. Want Nederland heeft soldariteit nodig. Niet de mensen, maar de rijkdom moet verdeeld worden. Tijdens het festival bespreken we alternatieven voor de plannen van dit kabinet. En natuurlijk is er op het Festival voor Gelijkheid muziek, zijn er goede gesprekken en is er vooral veel gezelligheid. En kinderen zijn welkom, voor hen is er ook iets te beleven.

Foto: SP Zaanstreek / Jan van Keulen

Om ons festival in de Zaanstreek onder de aandacht te brengen, gingen Marilou en Erik op vrijdagavond 6 september posters plakken op de wildplakzuilen. En Jan, Erik, Marilou en Anna stonden op zaterdag 7 september bij de ingang van het Darwinpark Festival in Zaandam om folders en tickets uit te reiken.

Foto: SP Zaanstreek / Jan van Keulen

Mensen die al gaan festivallen willen vast wel nog meer, dachten we. We hadden vooral vrolijke gesprekken, maar stuitten toch ook weer op een paar knelpunten. Zoals problemen met een woningcorporatie, met busvervoerder EBS en met WMO- vervoerder Noot.