SP'er Henk Mak schrijft CDA'er Anne Flierman

20 december 2011

SP'er Henk Mak schrijft CDA'er Anne Flierman

SP-fractievoorzitter Henk Mak kroop op 16 december j.l. in de virtuele pen door een e-mail te sturen naar CDA Eerste Kamerlid Anne Flierman. Anne Flierman CDADe christen-democraat kwam twee dagen later met zijn mager antwoord: "Dank voor uw mail. Ik zal uw zorgen overbrengen aan onze woordvoerder in deze kwestie, en ze betrekken bij het gesprek in de fractie." Lees hieronder wat Henk Mak hem schreef.

Geachte Hr. Flierman,

Langs deze weg wil ik U benaderen om een dringend beroep op Uw christelijke grondslag,(beginselen), te doen. Ik ben raadslid in de Gemeente Wormerland, ook wij worden dagelijks geconfronteerd met bezuiniging op bezuiniging.
Daarom, meneer Flierman zit je als raadslid ook soms in een spagaat, waar kunnen we nu nog geld vandaan halen om vooral de ingrepen in de zorg, het speciaal onderwijs en de sociale werkplaats op te kunnen vangen. Eens is de rek eruit, we kunnen bijna niets meer, maar Den Haag gaat door, we zijn nu al nerveus over het voorjaar, waar komt de hakbijl nu terecht, en gezien alle geruchten is het wederom op plekken waar nagenoeg niets meer mogelijk is, dit baart mij grote zorgen!
Stel, U gaat op een willekeurige zaterdagochtend boodschappen doen bij de supermarkt, U heeft inkopen gedaan voor €40, en de dame aan de kassa zegt zonder blikken of blozen, dat is dan €80 voor U??
Zult U zich dan niet achter de oren krabben en denken, waar is dat mens nu mee bezig? Datzelfde, meneer Flierman, doet dit kabinet met gemeentes, verantwoordelijkheden overhevelen en geen geld beschikbaar stellen! Zo werkt dat toch niet? Ook nu krijgen we wederom zo'n situatie, hier kunt U, als senator, ingrijpen, laat nu de uitkeringsgerechtigden, niet in de kou staan, de rek is eruit, het water staat de mensen aan de lippen.
Toen ik werd gekozen als raadslid was ik enorm trots. Eindelijk konden we van betekenis zijn voor de kiezers, maar de lol raakt er zo wel af geachte Hr. Flierman, als je konstant geconfronteerd wordt met mensen die de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, mensen die therapie af moeten zeggen omdat ze het niet meer betalen kunnen, mensen die niet meer naar de tandarts gaan in verband met de kosten, mensen, en dan vooral vrouwen, die hun baan moeten opzeggen omdat de opvang onbetaalbaar is geworden, om nog maar te zwijgen van de keiharde ingrepen in de sociale werkvoorziening, ik kan het niet meer uitleggen, waarschijnlijk U ook niet.
Met de kerstdagen voor de deur doe ik bij deze nogmaals een beroep op Uw verantwoordelijkheid als senator en als christelijk en gelovig mens, laat de mensen NIET in de kou staan als het op stemming in de eerste kamer aankomt, ga de kerst in met het idee dat U met een gerust hart de reerug kunt aansnijden en daarna fijn met Uw geliefden de feestdagen in goede gezondheid kunt vieren.
Ondanks alle misere wens ik U en Uw naasten fijne feestdagen en een gezond 2012.

Henk Mak SP WormerlandMet vriendelijke groet,

Henk Mak,