Twee jaar in de coalitie

30 januari 2012

Twee jaar in de coalitie

door: Henk Mak - fractievoorzitter SP Wormerland

Daar er mensen waren die mijn nieuwjaarsgedachte te somber van toon vonden, zal ik eerst even verklaren hoe dat komt.Het was natuurlijk de landelijke tendens die is ingezet door het neoliberale wanbeleid dat op dit moment over het land raast. Toch liet ik ook hoop doorklinken, hoop, gekweekt door het eerlijke in de boodschap van Emile Roemer, steeds meer mensen raken doordrongen van dit feit, zie de peilingen!!

Wat betreft onze positie in de raad van Wormerland kan ik alleen maar met optimisme spreken. Het grote speerpunt in de verkiezingen, een kleinschalig dorpscentrum werd omarmd door de bevolking, dit mondde uit in een eclatante zege, we kwamen met drie zetels binnen. Ondertussen is het praten over het centrum in de afrondende fase, medio 2012 gaat de spade de grond in, overwinning een samen met de coalitiepartner VLW.
Het milieu is in goede handen bij Anna als wethouder en Hans als woordvoerder, er zijn mooie resultaten bereikt, er werd via een motie extra geld gegenereerd om een bomenplan van de grond te krijgen, dit lukt uitstekend. Ook in het Wormer-Jisperveld wordt hard gewerkt om aan alle milieu-eisen te kunnen voldoen, we zitten op schema.
Het jongerenbeleid is bij Mart in goede handen, er zijn 2 directieketen aangeschaft, met geld, wederom geregeld via een motie, op dit moment word gezocht naar goede plekken om de Jongeren Opvang Plekken te realiseren. U blijft via de pers op de hoogte.
Een zeer zwaar dossier is de sociale voorzieningen. Gelukkig gaat het tot nog toe goed, maar als Rutte en consorten hun zin krijgen,(god moge ons verhoeden), dan krijgen gemeenten het nog heel moeilijk, Ik, als woordvoerder en Anna als wethouder houden de vinger aan de knoppen.
Bij ruimtelijke ordening hebben we de zeer ervaren Henk Onderwater aan de knoppen, en tot nu toe gaat he de goede kant op, in ons verkiezingsprogramma pleitten wij voor een nieuwe Zaanbrug, we wisten onze partner te overtuigen en in een goede voorbereiding, met ook een goed resultaat,(financieel), van wethouder Hendriks,VLW, bij de provincie, is de kogel door de kerk, de brug komt er.
Gezien de resultaten, beschreven in ons verkiezingsprogramma, zit we op lijn, de laatste twee jaar alert blijven en inspringen op veranderingen in de situatie die npog kan ontstaan en ook het einde van de rit halen we in de plus.
Zo bent U als lezer, kiezer, op de hoogte van ons werk in de gemeentepolitiek, we gaan goed, en we hopen op meer.