Ook belogen en bedrogen?

Ook belogen en bedrogen?

Boze Harry Slinger brengt opnieuw 'Je Loog Tegen Mij' uit op single

Persbericht Rademakkers

Harry Slinger brengt met Drukwerk 2012 na dertig jaar een nieuwe versie van 'Je Loog Tegen Mij' op single uit. Met de single wil de Amsterdamse zanger een lans breken voor gedupeerde havenarbeiders die in een langslepend conflict zijn beland met verzekeraar AEGON en andere gedupeerden van financieel bedrog door grote financials. Komende woensdag zal hij de single voor het eerst zingen voor het AEGON-hoofdkantoor, waar op dat moment een aandeelhoudersvergadering gepland staat.

Willem Croese

Ook in de bij de single nieuw opgenomen clip van 'Je Loog Tegen Mij' komt Harry Slinger op voor gedupeerden van grote financials. Zo figureren in de clip circa 200 gedupeerde havenarbeiders die met verzekeraar AEGON al lange tijd in een strijd over de havenpensioenen verwikkeld zijn.

Havenpensioenen

Deze verzekeraar kocht enige jaren geleden het bedrijf Optas waarin de havenpensioenen zijn ondergebracht. Bij die aankoop werden de algemene voorwaarden overgenomen. Een van die voorwaarden is dat een deel van het pensioenfonds alleen gebruikt mag worden ter verbetering van de havenpensioenen. De boze arbeiders vinden dat Aegon die afspraak niet nakomt. Aegon daarentegen legt de schuld hiervoor bij de stichting die het pensioenfonds verkocht.
Volgens Slinger, die dit initiatief uit eigen naam start, staan de havenarbeiders synoniem 'voor de gewone man/vrouw die steeds vaker te grazen wordt genomen'. "De ongelijkheid in de maatschappij wordt steeds groter en je ziet dat de top van het bedrijfsleven overal mee wegkomt. Het is schrijnend te zien dat de politiek aan de leiband van de financiële markt loopt. Het wordt tijd dat dat ophoudt. Voor deze havenarbeiders, maar ook voor andere gedupeerden van financieel bedrog."
Het nummer 'Je Loog Tegen Mij' figureerde dit jaar eerder al in de reclamecampagne van Brand New Day. Daarin zong Slinger het lied voor de deur van de grote verzekeraars, die volgens Brand New Day Nederlanders meer dan zeven miljoen woekerpolissen zouden hebben verkocht. Dat heeft Slinger aan het denken gezet.
De zanger zegt "harde actie" te willen voeren om de grote financials op de knieën te krijgen. Te beginnen aanstaande woensdagochtend bij het hoofdkantoor van AEGON in Den Haag. Daar zal Slinger met Drukwerk 2012 in het gezelschap van de havenarbeiders en zijn band 'Je loog tegen mij' spelen op het moment dat er een aandeelhoudersvergadering van de grote verzekeraar belegd is.
Ook wil hij mensen vragen een petitie tegen financieel bedrog te tekenen op: http://www.ipetitions.com/petition/jeloogtegenmij/.
De opbrengst van de single, die vanaf woensdagmiddag 16 mei te downloaden is via iTunes, gaat grotendeels naar de actie-organisatie van de havenarbeiders.