Zomerreces

17 juli 2012

Zomerreces

SP-raadslid Mart van der Kolk blikt terug en kijkt vooruit. Lees hier zijn bespiegelingen in het kader van het zomerreces.

Eindelijk is het zover de vakantie staat voor de deur. De laatste raadsvergaderingen zitten erop en Yvette heeft na haar installatie als burgerraadslid haar eerste voorronde meegedraaid in de raad. Ook Kim draait lekker mee in het bestuur en bezoekt regelmatig met ons de cursussen die door Anna en de SP gegeven worden. Eigenlijk hebben we niets te klagen want, we hebben een constante bezetting in het bestuur en ook bezoeken leden regelmatig onze SP bestuurs- en ledenvergaderingen.

Ook hebben verscheidene belangengroepen onlangs de weg gevonden naar ons bestuur om hun problemen voor te leggen en te kijken of we gezamenlijk actie kunnen ondernemen om problemen bespreekbaar te maken of op te lossen.
Terugblikkend kun je dus stellen dat we op de goede weg zijn, al waren de laatste maanden best wel slopend door de vele raads- en bestuursvergaderingen, een kabinet dat de streep niet haalde ( net als de voetballers van Oranje) en niet te vergeten de verkiezingen die voor de deur staan. De SP doet het goed in de peilingen en Emiel staat te popelen om het stokje van ene Rutte over te nemen om ons land weer een socialer gezicht te geven.
Dat het niet goed gaat met Nederland dat weten we ondertussen maar al te goed. Het is dus de hoogste tijd dat we vooruit kijken en zorgen dat er echt een andere wind over Nederland waait. Uiteraard zullen het bestuur en de vrijwilligers van de SP Wormerland er alles aan doen om te zorgen dat de SP goed op de kaart gezet wordt rond de verkiezingen, maar alle hulp is daarbij natuurlijk altijd welkom.
Dus als je nu denkt ik zou ook wel eens wat willen doen als SP-lid, weet dan dat je altijd van harte welkom bent om ons te helpen om van de komende verkiezingen het succes te maken. Het is nu het moment om er voor te gaan en net als de renners uit de Tour de France weten we dat elke overwinning gepaard gaat met grote inspanning, dus laten we er met elkaar voor zorgen dat we er alles aan gaan doen om deze verkiezingen te winnen.
De SP en haar kiezers verdienen de overwinning dus als je wat wilt doen of inlichtingen wilt neem dan gerust eens contact op met iemand van het bestuur van de SP Wormerland.
De namen vind je op de website van SP Wormerland. Verder wens ik iedereen die met vakantie gaat veel mooi weer en een behouden thuiskomst toe en voor de thuis blijvers veel kijkplezier bij de Olympische spelen.

Met vriendelijke groet,
Mart van der Kolk