Werknemers BaanStede bezoeken raad

2 november 2012

Werknemers BaanStede bezoeken raad

Dinsdag 30 oktober kon er in de Zaanse gemeenteraad worden ingesproken op de begroting, waar ook de plannen voor de sociale werkvoorziening BaanStede deel van uitmaken. Het actiecomité BaanStede (opgericht op initiatief van de SP) had hiervoor gemobiliseerd. Acht werknemers van BaanStede en een ouder van een (jonge) werknemer spraken over hun trots, hun zorgen en twijfels voor de toekomst van BaanStede. Meerdere sprekers eindigden hun betoog met de oproep: "laat BaanStede blijven". Ze werden gesteund door ruim 30 collega's op de publieke tribune, uiteraard in werkkleding, want zij zijn trots op BaanStede en op hun werk!

Foto's Jan van Keulen

De insprekers van BaanStede zitten klaar om hun verhaal te doen voor de raad

Willem: "Dat we een douw van rechts krijgen wisten we, maar dat we nu ook een linkse hoek krijgen van de PvdA doet pijn"

Nanne

"Worden wij, als wij gedwongen door vrije bedrijven worden opgenomen, net als eerder de knuffelallochtoon en excuus-Truus dan nu de 'knuffelkneus'?"

Björn

Chris

Jon

SP-fractievoorzitter Patrick Zoomermeijer prijst de moed van de insprekers en roept de rest van de raad op om zich het lot van de mensen bij BaanStede aan te trekken

De mensen van BaanStede op de publieke tribune weten zich gesteund door de SP!

Na afloop in de foyer

Laat de Zaanse raad later achteraf niet zeggen dat ze niet wisten wat de plannen deden met deze mensen!