Wisseling van de wacht

18 december 2012

Wisseling van de wacht

Tekst: Willem Croese

WORMER – Honderd procent vertrouwen heeft SP'er Henk Mak in zijn opvolger Hans Mandjes als afdelingsvoorzitter. Unaniem heeft de ledenvergadering van SP-Wormerland de nieuwe voorzitter gekozen. Zijn motto is 'doen' door nog meer actief te zijn op straat.

In zijn afscheidswoorden sprak Henk Mak over zijn dubbelfunctie als afdelingsvoorzitter en fractievoorzitter. ,,Dit werkt niet lekker. Twee jaar heb ik deze combinatie gedaan.” Het raadswerk neemt veel tijd in beslag en dan is het voorzitterschap van de afdeling erbij te veel.
,,Wij zijn van een werkgroep in Wormerland naar een afdeling in oprichting gegaan om vervolgens een volwaardige afdeling te zijn en voordat wij het wisten zaten wij ook nog eens in de raad en het college. Het is snel gegaan. Hans Mandjes zet ongetwijfeld het goede werk voort als afdelingsvoorzitter”, zei Henk Mak tijdens de ledenvergadering.
De aanwezige leden spraken hun waardering uit voor de jarenlange inzet van de SP'er. Namens de afdeling overhandigde Kim Pfersich - Dierdorp een grote bos bloemen aan Henk Mak. Trots verliet hij daarna de vergadering om zich thuis verder voor te bereiden op de volgende raadsvergadering.