De SP is ook flink in Landsmeer

10 mei 2013

De SP is ook flink in Landsmeer

Tekst: Anna de Groot / Willem Croese

Ook in Landsmeer timmert de SP aan de weg. Vanochtend stond SP'er Ami Gest met enkele partijgenoten uit Wormerland op de markt. Zij deelden de krant 'Zo' - Een beter Nederland - uit en gingen het gesprek aan met Landsmeerders. Zo was een oudere heer in verwarring omdat hij dacht dat er weer verkiezingen zijn. SP'ers laten zich niet alleen tijdens verkiezingscampagnes zien en dat kon hij enorm waarderen.

Een frisse wind in Landsmeer, zo zou je de plaats die de SP vandaag op de markt van Landsmeer toegewezen kreeg ook kunnen noemen. Onze SP- vlaggen maakten overuren. De ZO- kranten moesten wij stevig vasthouden. Op een zeker moment moesten wij de kraam zelfs vasthouden, zodat ‘ie niet wegwoei.

De marktkraam werd vandaag afwisselend bemenst door Ami, Stasja, Hans, Mart en Anna. Met z’n allen spraken wij veel Landsmeerders (en overigens ook veel mensen uit Amsterdam- Noord). Het uiteindelijke doel van de SP is natuurlijk om in de Landsmeerse politiek een frisse wind te laten waaien. Want, als het ons gaat lukken om in Landsmeer voldoende leden en een goed afdelingsbestuur bij elkaar te krijgen, kunnen wij onze stem laten horen in de gemeenteraad.

Natuurlijk is ons doel ook om de inwoners van Landsmeer bewust te maken dat een beter Landsmeer en een beter Nederland binnen handbereik is. Dan moet er wel eerst een frisse wind gaan waaien. De frisse wind brachten wij zelf met de ZO- kranten. Binnenkort staat Ami Gest weer met z’n team op de markt.