Busprotest in Landsmeer loont

2 augustus 2013

Busprotest in Landsmeer loont

Tekst en foto's: Willem Croese

Bus 124 rijdt vanaf 8 december niet meer door de 'korte' Fuutstraat conform de dienstregeling 2014, het college van de gemeente Landsmeer heeft hiertoe besloten. SP'er Ami Gest is als kartrekker van het actiecomité 'Terug Met Die Bus' blij, maar blijft scherp op dit onderwerp zitten.

Dit beeld is vanaf 8 december 2013 verleden tijd in de 'korte' Fuutstraat.

,,Geweldig nieuws, ik heb vandaag een vreugdedansje gemaakt. Actie loont dus!”, aldus Ami Gest. ,,Maar de komende weken gaan wij als comité verder met het maken van een volledig rapport waarin de problemen staan met onze oplossingen als toevoeging. Ik hoop dat de gemeente Landsmeer hier serieus mee omgaat.”

Ami Gest overhandigde namens het actiecomité 'Terug Met Die Bus' op 2 juli j.l. aan wethouder Cor Hienkens en EBS-directeur Maarten Post 600 handtekeningen en een petitie met foto's.

Opmerkelijk vindt de SP'er ook nu weer de communicatie. Het college van Landsmeer heeft een persbericht uit laten gaan en het nieuws vermeld op de gemeentelijke website. De actievoerder zelf werd niet ingelicht. Niettemin noemt hij de communicatie een verbetering. ,,Het moet in de toekomst nooit meer voorkomen dat je plotseling voor voldongen feiten staat. Laat Landsmeer niet alleen achteraf genomen beslissingen melden, maar betrek juist de bewoners vooraf bij te nemen beslissingen.”