Moeten we het zwembad missen?

17 februari 2014

Moeten we het zwembad missen?

De VVD in Wormerland is helemaal vóór het behoud van het zwembad. Tenminste, als wij hun posters moeten geloven. Die geloven we, trouwens.

Zwembad Wormer

Net als de VVD is de SP ook helemaal vóór het behoud van het zwembad. Vermoedelijk zijn VLW, CDA, PvdA en GroenLinks ook helemaal vóór het behoud van het zwembad. Nog sterker: het voltallige college van Wormerland is ook helemaal vóór het behoud van het zwembad.

Die arme VVD- kiezer in Wormerland. Taferelen van een grote zandauto doemen voor zijn geestesoog op. Het zwembad wordt gedempt! Hij droomt verwarde dromen over appartementen voor de rijken op de plaats van het zwembad aan de rand van het Zwet. Gillend wordt hij wakker uit zijn nachtmerrie waarin de koene ridders van de VVD het met heldenmoed opnemen tegen al die partijen die het zwembad weg willen hebben. Om daarna weer in een geruststellende droom weg te zweven waarin hij en zijn eega zongelukkig op de zwembadrand zitten, de gebruinde benen in het water. Dankzij Rob Berkhout en de zijnen.
In de (bijna) afgelopen raadsperiode is er nooit over het zwembad gestemd. Sterker nog, in de vorige raadsperiode is het zwembad zelfs nooit aan de orde geweest. En als alles goed gaat, dus als SP en VLW weer een coalitie kunnen vormen, dan zal er voor wat betreft de SP in de volgende raadsperiode ook niet over het zwembad worden gesproken. Behalve in positieve zin dan.
Landelijk hebben de posters van de VVD al voor veel ophef gezorgd. In Nunspeet ontketenden deze posters een ware twitterophef. In Pijnacker- Nootdorp werd door de VVD- poster de woede van de burgemeester gewekt.
In Wormerland gniffelen we om de posters. Speculeren op de mogelijke opheffing van het zwembad valt in de categorie 'wij geven elke werkende Nederlander € 1.000,-'. Dat is ook (nog steeds) niet gebeurd. De VVD in Wormerland is even betrouwbaar als de VVD in de regering.
Ten overvloede nog even het antwoord op de vraag: "Moeten we het zwembad missen?" Nee, dus. Ga maar weer rustig slapen VVD- kiezer! Net zoals alle andere inwoners van Wormerland.

Afdelingsbestuur SP Wormerland