SP: tegenprestatie ook voor politici

6 februari 2014

SP: tegenprestatie ook voor politici

De SP vindt dat oud-politici moeten gaan werken voor hun wachtgeld. Mensen in de bijstand moeten namelijk binnenkort ook een tegenprestatie voor hun uitkering leveren. Daar is de SP op tegen, maar als dat toch wordt doorgevoerd, dan zeker ook voor de politici zelf!

Want wat politici van ons vragen, mag volgens de SP dus ook van mensen met wachtgeld verwacht worden. Wij voelen eigenlijk niets voor het plan van PvdA-staatssecretaris Klijnsma om mensen in de bijstand altijd iets terug te laten doen voor hun uitkering, plantsoenenwerk, bijspringen in een verzorgingshuis bijvoorbeeld.

Gelijke monniken, gelijke kappen

Maar als het plan dan toch door moet gaan, moet het dus ook maar gaan gelden voor oud-politici met wachtgeld. Wie de Tweede Kamer verlaat, moet dan meteen aan de slag voor zijn geld, vindt de SP.

Sadet Karabulut"Als politici dit zulke goede maatregelen vinden voor het normale volk, dan moeten ze die eerst van toepassing verklaren op zichzelf", zegt SP-Kamerlid Sadet Karabulut. "Oud-politici met wachtgeld mogen wat mij betreft ook gedwongen worden om te gaan werken zonder loon en ze mogen ook verplicht worden om te verhuizen. Gelijke monniken, gelijke kappen."

Verder lezen?