In de raad en op straat

6 maart 2014

In de raad en op straat

Wat heeft de SP Wormerland de afgelopen jaren onder andere in de raad en op straat voor elkaar gekregen?

Dorpscentrum

Mede door de SP kwam er in Wormer een nieuw dorpscentrum. Hier voerden wij actie voor bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen. De nieuwe supermarkt staat er, het plein is grotendeels klaar. Volgend jaar volgt de nieuwe MFA, waarin onder meer SCWO, het Dorpstheater en de Bieb een plek zullen hebben.

Armoedebestrijding onder kinderen

Wij zamelden een grote berg (gedragen) kinderschoentjes in en brachten die naar Den Haag om aandacht te vragen voor de armoede onder kinderen. Vanuit Den Haag kregen de gemeente al in 2013 geld voor de bestrijding van deze armoede. Kinderen die op hun negende verjaardag nog geen zwemdiploma hebben, kunnen dit op kosten van de gemeente alsnog halen. Geld voor sportvereniging en sportkleding, geld voor zwemles en voor culturele activiteiten voor arme kinderen kunnen binnenkort in een webshop geshopt worden.

Geen bezuinigingen op sociaal gebied

Samen met coalitiepartner VLW heeft de SP ervoor gezorgd dat er in 2014 geen bezuinigingen op het sociale beleid aan de orde zijn. De inwoners van Wormerland kunnen nog een jaartje ‘rustig ademhalen’. Daarna heeft de SP u hard nodig om er – samen met ons – voor te zorgen dat het uitstekende sociale beleid van de gemeente Wormerland sociaal blijft.

Een zebra op de Rigastraat

Mede door de SP kwam er een zebra op de Rigastraat. Voor ouderen en kinderen was het door de vele en (te) hard rijdende auto’s onmogelijk om de WormerWieken of de supermarkt veilig te bereiken. De zebra wordt beveiligd door zeer alternatieve ‘stoplichten’ die hun knippering halen uit zonne- energie.

Schooltje in Oostknollendam

Mede door de SP werd het schooltje in Oostknollendam voor de nabije toekomst behouden. De ouders van de schoolkinderen zorgen ervoor dat het lesaanbod van dit schooltje zó interessant is dat de kinderen die op dit schooltje zitten er hun basisschoolcarrière afronden en dat nieuwe kinderen naar de school zullen (blijven) komen.

De Neckermolen

De SP deed een handtekeningenactie voor het behoud van de Neckermolen. Het Hoogheemraadschap wilde deze molen afstoten. In plaats van het Hoogheemraadschap zorgt de Molenstichting nu voor het onderhoud, zodat deze bekende molen nog lang behouden kan blijven.