Henk Mak: Vier jaar coalitie mooi en leerzaam

9 mei 2014

Henk Mak: Vier jaar coalitie mooi en leerzaam

SP Wormerland fractievoorzitter Henk Mak kijkt na afscheidsreceptie van de coalitie SP en VLW terug op de afgelopen vier jaar:

Als eerste nam burgemeester Peter Tange het woord, in een gloedvol betoog roemde hij de samenwerking tussen de 2 partijen die ideologisch toch zo ver van elkaar afstaan. Hij noemde een aantal punten op die in deze collegeperiode bereikt was, zoals de ver gevorderde plannen voor een langjarige structuurvisie, de vergevorderde plannen in het dorpshart, de goede samenwerking in de werkgroep voor de Zaanbrug, de prachtige MFA die in Neck Wijde Wormer is gerealiseerd en als niet onbelangrijk, de goede sociale voorzieningen die in de portefeulle van Anna tot stand zijn gekomen.
Hij dankte Ronald en Anna voor 4 jaar prima samenwerking en wenste beiden veel succes in de toekomst.

Hierna nam Mart de microfoon tot zich en roemde de geweldige samenwerking tussen de aftredende wethouders, maar ook de goede samenwerking met de coalitiepartner, VLW.
Mart zei ook nog in zijn betoog dat 4 jaar in principe te kort is, maar helaas, de kiezer heeft gesproken.

Hierna was het de beurt aan Ami, die als kersverse voorzitter van de afdeling Wormerland Anna bedankte en in zijn betoog in een adem ook Ronald benoemde als prima partner.
Menig toehoorder fluisterde tijdens het betoog van Ami, hoe komen ze bij de SP aan zo,n jonge voorzitter?? Goed om te horen,

Hierna nam Ronald Hendriks het woord en in een lang, maar komisch betoog schetste hij de afgelopen 4 jaar in het college samen met Anna, de geweldige samenwerking in het college en ook het fantastische werk van het ambtenaren apparaat waar grote stappen voorwaards zijn gemaakt. Aan het nieuwe college om een en ander waar te maken wat nu op de rails is gezet.

Als laatste nam Anna het woord, hoewel niet zo breedsprakig als Ronald vergat ook Anna niemand om haar welgemeende dank uit te spreken aan iedereen met wie ze heeft samen gewerkt.
Hoe de verhoudingen lagen bleek wel toen Anna de ambtenaren waar ze mee samen heeft gewerkt mijn "jongens en meisjes" noemde, hier had ze da lachers mee op de hand.
Tot slot zei Anna dat Wormerland nog niet helemaal van haar af was, ze gaat verder in de fractie als onbezoldigd fractiemedewerker, en dit met grote instemming van de hele fractie.

Beste Anna, Beste Ronald, dank voor vier mooie jaren, het was zeer leerzaam.

Henk Mak.