Waar blijven de antwoorden voor jonge skaters?

16 januari 2015

Waar blijven de antwoorden voor jonge skaters?

WORMER – Burgerinitiatieven ontvangt het college van Wormerland niet iedere dag en al helemaal niet van twaalf jongens die middels een brief op 1 juli vorig jaar tijdens de raadsvergadering pleitten voor een vernieuwde skatebaan op het evenemententerrein in het dorp. Ruim een half jaar later weet de gemeenteraad nog steeds niet wat het college met dit initiatief heeft gedaan, voor de SP Wormerland redenen genoeg om in de pen te klimmen

SP-raadslid Martin van der Kolk op de huidige skatebaan

Hoe was het ook al weer? 'Iedereen doet mee' is het motto dat het college (VVD, PvdA, CDA en GroenLinks) vanaf de start gebruikt, dan zou je toch denken dat de handschoen opgepakt wordt wanneer nota bene negen jonge Wormerlanders een concreet voorstel hebben en die schriftelijk indienden tijdens de 'voorronde' van de raadsvergadering afgelopen zomer.

Collegepartij CDA en oppositiepartij SP drongen sterk aan om het initiatief in behandeling te nemen. Het Wormerlandse college beloofde op 'kort termijn' een gesprek aan te gaan met de indieners van het plan, namelijk Jasper, Sebastiaan, Jeroen, Rafaël, Jayden, Jari, Alexander, Sjoerd en Daan. Sindsdien is niets meer vernomen, de SP gaat ervan uit dat het motto van het college niet is versleten en stelde daarom de volgende vragen:

- Hebt u al een gesprek met de betreffende jongens gehad?
- Zo ja, wanneer heeft dit gesprek plaatsgevonden?
- Als er een gesprek heeft plaatsgevonden, wat hebt u dan gedaan of gaat u nog doen met het verzoek van de jongeren?
- Kunt u ons meedelen of er een uitbreiding dan wel een verbetering van de bedoelde skatebaan aan zit te komen?
- Wanneer wordt het terrein waarop de bedoelde skatebaan gesitueerd is opgeknapt?

De SP-fractie hoopt dat deze vragen op 'kort termijn' beantwoord worden binnen de hiervoor bestemde tijd die het college heeft, zodat de jonge skaters uit Wormer eindelijk duidelijkheid krijgen over hun verzoek.