Alvast de straat op voor 18 maart

15 februari 2015

Alvast de straat op voor 18 maart

Zaterdag 14 februari gingen we de eerste keer de straat op om onze boodschap Reken af! aan de mens te brengen. De komende verkiezingen voor Provinciale Staten van 18 maart staan in het teken van afrekenen met dit kabinet. Want de leden van Provinciale Staten kiezen in mei de Eerste Kamer. En dan zou het best eens kunnen dat er door een grote SP-fractie ook echt afgerekend wordt!

Vincent, Evert, Leontine, Alie, Ricardo en Anna praatten met de mensen en deelden vouwkaarten en koelkastmagneetjes uit op winkelcentrum Zilverschoonplein in de wijk Kogerveld en winkelcentrum Bloemkorf in de wijk Poelenburg, beiden in Zaandam.

Foto: Anna de Groot / www.zaanstreek.sp.nl

Meer dan in vorige campagnes werden we door de mensen met interesse behandeld. Ook meer mensen praatten ditmaal lovend over de SP. En een behoorlijk aantal mensen begroetten ons met: "Ha, da's mijn partij!" of: "Ik ga op jullie stemmen, hoor!"

Foto: Anna de Groot / www.zaanstreek.sp.nl

De meeste gesprekken gingen uiteraard over deze regering. We hebben niemand gesproken die het op dit moment goed vindt gaan in Nederland. Iedereen wil graag dat er een grote verandering komt. Deze mensen moeten de woorden in daden om gaan zetten en een SP- vakje rood gaan maken op het stembiljet.

Foto: Anna de Groot / www.zaanstreek.sp.nl

Eén mevrouw begon met Anna een uitgebreid gesprek over de taken van Provinciale Staten en het SP-verkiezingsprogramma voor Noord-Holland. Dat was een verrassing, maar heel erg leuk om er eens nader op in te gaan.

Het was een leuke en inspirerende dag. En dat het vandaag niet zo koud was, was mooi meegenomen. Een aantal van ons is namelijk nog steeds snip- en snipverkouden.

Meer lezen?